ΚΟΙΤΑΜΕ ΜΠΡΟΣΤΑ

Ορθώνουμε ανάστημα απέναντι στο φόβο, τη βία, τον σκοταδισμό και τον φανατισμό

ΚΟΙΤΑΜΕ ΜΠΡΟΣΤΑ

Χωρις αποκλεισμούς οικοδομούμε μια Κεντρική Μακεδονία γέφυρα της Ευρώπης με τα Βαλκάνια

ΚΟΙΤΑΜΕ ΜΠΡΟΣΤΑ

Για να αφήσουμε στα παιδιά μας έναν κόσμο καλύτερο από αυτόν που εμείς παραλάβαμε

ΚΟΙΤΑΜΕ ΜΠΡΟΣΤΑ

Ορθώνουμε ανάστημα απέναντι στο φόβο, τη βία, τον σκοταδισμό και τον φανατισμό
Βασίλης Κωνσταντινόπουλος
Υπ. Περιφεριακός Σύμβουλος Κεντρικής Μακεδονίας


Αξιολόγηση Δημοσίων Υπαλλήλων


dav
Ο νέος νόμος για την αξιολόγηση των Δημοσίων Υπάλληλων  που ψηφίστηκε τον  Μάρτιο του 2014 ( Ν.4250/14 ΦΕΚ 74/26-03-2014) έχει τόσα αυταρχικά και λάθος στοιχεία που ήταν σχεδόν σίγουρο ότι θα αποτύχαινε όταν θα εφαρμοζόταν στην πράξη. Τελικά αυτό έγινε,  αφού με την Απεργία - Αποχή που προκήρυξη η ΑΔΕΔΥ  και με την σχεδόν καθολική συμμετοχή των Δημοσίων Υπάλληλων ( 98 %), με την μη συμμετοχή τους στην αυτοαξιολόγηση. Μετά από όλα  αυτά όταν  ο αρμόδιος  υπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης προσπάθησε με εγκύκλιο του να ξεπεράσει αυτόν τον σκόπελο θεωρώντας μη απαραίτητη την αυτοαξιολόγηση, αλλά επιζητούσε την συμμετοχή μόνο των  προϊστάμενων με την κατάθεση εισηγήσεων. Όμως και  αυτό καταργήθηκε στην πράξη, αφού τελικά δεν συμμετείχαν οι προϊστάμενοι σε όλο τον Δημόσιο Τομέα  εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων.
Ύστερα από όλα αυτά ο νόμος δεν εφαρμόστηκε στην πράξη σχεδόν σε όλο τον Δημόσιο Τομέα και σε λίγες περιπτώσεις που εφαρμόστηκε δημιούργησε και δημιουργεί τεράστια προβλήματα. Ακόμη έχει τόσα νομικά κενά  στην εφαρμογή του από τις υπηρεσίες, έτσι ώστε δίνει πολλές δυνατότητες δικαίωσης στους υπαλλήλους που θα προσφύγουν στα Διοικητικά Δικαστήρια γιατί βαθμολογήθηκαν με 6,9 και κάτω και θεωρήθηκαν ανεπαρκείς.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα του νόμου είναι η αυθαίρετη και αυταρχική εκ των προτέρων επιβολή υποχρεωτικής  ποσόστωσης στη βαθμολογία των υπαλλήλων που πρέπει να ακολουθήσουν οι αξιολογητές ( έως 25% άριστοι, 15% ανεπαρκείς, έως 60% μέτριοι -σχετικά καλοί) με τη μέθοδο της «συγκριτικής αξιολόγησης»
Η υποχρεωτική ποσόστωση εκμηδενίζει κάθε έννοιας συναδελφικής αλληλεγγύης και συλλογικότητας όπως την ξέρουμε στους χώρους του Δημοσίου , που θυμίζουν …αρένα Κολοσσαίου, με τους εργαζόμενους ως μονομάχους σε διαρκή ανταγωνισμό και αλληλοϋπονόμευση και … «γλείψιμο»
  Όμως την περίπτωση της αξιολόγησης των προϊσταμένων, τα ποσοστά  όπου ανά επίπεδο θέσης ευθύνης έως και το 70% των προϊστάμενων θα βαθμολογείται ως άριστο (9-10) και έως το 30% θα βαθμολογείται από 1-8.
Η απομάκρυνση των άμεσων προϊσταμένων  από την βαθμολόγηση ( που έχουν άμεση γνώση και γνωρίζουν πολύ καλύτερα τους υπαλλήλους, αλλά και αναπτύσσουν και πιο ισχυρούς δεσμούς με αυτούς ) από την βαθμολόγηση των υπαλλήλων(!!!) , καθώς ο ρόλος τους (δηλαδή των άμεσα προϊσταμένων ) περιορίζεται μόνο σε αυτόν του εισηγητή, του οποίου την εισήγηση μπορεί να λάβει υπόψη του ο αξιολογητής αλλά μπορεί και όχι.
Επίσης δε θα φθάνει να είσαι «καλός», αλλά επειδή η αξιολόγηση θα είναι "συγκριτική" πρέπει να είσαι «καλύτερος» από τους άλλους. Άρα πρέπει να ανταγωνίζεσαι τους συναδέλφους σου. Δηλαδή Διαίρει και βασίλευε. Δε θα φθάνει να πιάσεις τους στόχους, αλλά πρέπει να το κάνει και το σύνολο των υπαλλήλων της μονάδας που υπηρετείς για να σου κατανείμουν ανάλογα… τα ποσοστά αριστείας ! Άρα θα πρέπει να πιέζεις και τους άλλους να υπηρετούν τις χαραγμένες κυβερνητικές αντιλαϊκές πολιτικές.

Όμως πράγματι η εφαρμογή του στην πράξη έθεσε ορισμένα ηθικά ερωτήματα στους αξιολογητές, καθώς και σοβαρά προβλήματα "τεχνικής φύσης".              .                             
Πώς θα δικαιολογήσει ένας διευθυντής -αξιολογητής το γεγονός ότι επί σειρά ετών,    βαθμολογούσε έναν υπάλληλο με 9 ή 10 και τώρα (λόγω της ποσόστωσης),  αναγκάστηκε  να τον βαθμολογήσει συνολικά κάτω από 8 ;                                   ;
Πώς θα αντιμετωπίσει ένας Διευθυντής -αξιολογητής τη βαθμολογία του  ως «ανεπαρκή» (1-6,9) σε έναν υπάλληλο που φέρει εις πέρας τις εργασίες του αλλά τον βαθμολογεί ως ανεπαρκή λόγω της ποσόστωσης και λόγω ότι δεν υπάρχει καθηκοντολόγιο  για να μπορεί να μετρηθεί η εργασία του.
Πώς θα κοιτάξει στα μάτια ένας Διευθυντής -αξιολογητής (πχ μια νοσηλεύτρια σε νοσοκομείο), ενώ την υποχρεώνει επί σειρά ετών σε διπλοβάρδιες (πρωί-νύχτα ) , της οφείλει δεκάδες ρεπό και ημέρες άδειας λόγω της έλλειψης προσωπικού, παραβιάζει συστηματικά το καθηκοντολογίο της αναθέτοντάς της καθήκοντα και πέρα από αυτό, της αναθέτει καθήκοντα νοσηλείας σε 30-40 ασθενείς στη βάρδια ή τη θεωρεί υπεύθυνη να εργαλειοδοτεί σε χειρουργείο.
Πώς θα βαθμολογήσει μια Διευθύνουσα-αξιολογητής μια νοσηλεύτρια ως «ανεπαρκή» (1-6,9)  που εργάζεται στην Μονάδα Εντατικής Θεραπείας και πρέπει να αντιμετωπίζει πολύ βαριά περιστατικά να έχει ιδιαίτερες γνώσεις αφού χειρίζεται σύγχρονα  μηχανήματα και η ζωή του ασθενούς που περιθάλπει  κρίνεται σε μια κλωστή  και εάν τελικά την βαθμολογήσει ως ανεπαρκή πως θα δικαιολογήσει την απόφαση της ,  να μην την μετακινήσει σε άλλο τμήμα.
Ποιος πολίτης θα εμπιστευτεί νοσοκομείο ή και κλινική του όταν το 15 % των υπαλλήλων του κρίνεται ως ανεπαρκές ;
Πώς θα αντιμετωπίσουν οι διευθυντές - αξιολογητές το γεγονός ότι κατά την βαθμολόγηση του προσωπικού τους με βαθμούς 1-6 (ανεπαρκείς) θα χρειαστούν παράθεση πραγματικών στοιχείων και γεγονότων και όχι αξιολογικών χαρακτηρισμών; Ποιος από τους διευθυντές -αξιολογητές έχει να παραθέσει έγγραφα ντοκουμέντα με πραγματικά στοιχεία και όχι λόγια του αέρα, ειδικά όταν θα έχει να αιτιολογήσει την βαθμολογία ενώπιον των διοικητικών δικαστηρίων;
Κατόπιν όλων αυτών  και την παταγώδη αποτυχία του νέου νόμου για την αξιολόγηση  θα πρέπει να διευκρινίσουμε σε όλους τους πολίτες ότι, όλοι οι  Δημόσιοι Υπάλληλοι είναι υπέρ της αντικειμενικής  αξιολόγησης : 
Που δεν θα έχει εκ των προτέρων υποχρεωτικές ποσοστώσεις
Που εξασφαλίζει την αντικειμενικότητα  κατά το δυνατόν (τρεις αξιολογητές τουλάχιστον)
Που θα γίνει από  Προϊστάμενους που έχουν κριθεί με αντικειμενικά κριτήρια
Που θα εφαρμοστεί αφού συνταχθούν καθηκοντολόγια με προσδιορισμό των επιμέρους στόχων βραχυπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων
Που θα περιλαμβάνει το Feedback ( επανατροφοδότηση της αξιολόγησης από τους υφιστάμενους  στους προϊστάμενους)
Ύστερα από την νίκη του ΣΥΡΙΖΑ  στις εκλογές στις 25 του Γενάρη, η κυβέρνηση ήδη ανακοίνωσε την κατάργηση του νόμου ζήτησε τις προτάσεις της ΑΔΕΔΥ για την αξιολόγηση εντός μηνός και ανακοίνωσε  την ψήφιση ενός άλλου νόμου που δεν θα έχει τιμωρητικό χαρακτήρα για τους Δημοσίους Υπαλλήλους  και θα επιβραβεύει τους άριστους .
Για ακόμη μια φορά νίκησε η ενότητα και ο αγώνας όλων των δημοσίων υπαλλήλων, ενάντια σε  έναν νόμο που κυριολεκτικά ήταν παράλογος και  που καταργήθηκε στην πράξη. Πρέπει να τονίσουμε όμως σε όλους ότι  επιζητάμε μια δίκαιη και αντικειμενική αξιολόγηση,  που θα επιβραβεύει τους ΑΡΙΣΤΟΥΣ και δεν θα τιμωρεί τους κακούς αλλά θα τους δίνει την ευκαιρία να βελτιωθούν, για να υπηρετήσουμε όλοι μαζί  καλύτερα τον ΛΑΟ.
Πληροφορίες
Διεύθυνση : Αγίου Γεωργίου 1, Βέροια

Τηλ. : 6949626586

Email : billkonsta48@yahoo.gr
ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ
ΚΟΙΤΑΜΕ ΜΠΡΟΣΤΑ

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΠΟΥΛΟΣ ΒΑΣΙΛΗΣ
Υποψήφιος Περιφερειακός Σύμβουλος
Κεντρικής Μακεδονίας